Bărcile cu motor, cele electrice, hidrobicicletele şi caiacele au populat canalul Bega. Problema barcagiilor este că nu există amenajate locuri de îmbarcare-debarcare, singurul doc fiind cel din zona terasei D'arc.
Viaţa pe canalul Bega este mai animată ca niciodată după lucările de decolmatare şi consolidarea malurilor, de anul trecut. Până să înceapă transportul public pe Bega, zeci de bărci şi hidrobiciclete împart luciul apei pentru agrement. Timişorenii şi turiştii au acum ocazia să descopere oraşul de pe apă, ori să se relaxeze într-un mod neobişnuit. Căpitănia Portului Timişoara nu are încă un regulament de navigare pe Bega, astfel că i-a acceptat pe toţi cei care au bărci, cu intenţia de a popula şi a promova plimbările pe canal.
GALERIE FOTO
Timişoreanul Florin Guliman a cumpărat patru bărci cu motor, două dintre ele fiind puse la dispoziţia celor care vor să se plimbe pe Bega. „Sper să se mişte ceva, să iasă lumea pe Bega. Eu am crescut cu bărcile, pentru că părinţii mei au lucrat ca ospătari la Marea Neagră. Bărcile le-am cumpărat din Italia şi nu trebuie înmatriculate, pentru că au sub şapte metri şi jumătate. Am ieşit pe Bega acum trei ani, iar acum am zis să facem ceva frumos pentru timişoreni şi să le închiriez. Oraşul este foarte frumos şi de pe apă, au ce vedea”, a spus Guliman.
O plimbare cu barca cu motor costă 25 de lei, pentru o oră. Capacitatea lor este de patru adulţi şi doi-trei copii. Se poate naviga până la Uzina de Apă, în aval, iar de cealaltă parte, în amonte, se merge până aproape de ecluza de la Sânmihaiul Român.
Barcă de 40.000 de euro
Bega Boat Tours oferă cea mai spectaculoasă barcă de pe canalul Bega, marca Duffy Electric, achiziţionat din SUA, contra sumei de 40.000 de euro. Şi acesta pleacă din micuţul port improvizat lângă terasa D’arc.
„Este o barcă cu motor electric, eco, si