Noţiunea de „putere intangibilă” sau „soft power” a fost lansată în urmă cu 20 de ani de economistul Joseph Nye şi măsoară abilitatea unui stat de a influenţa acţiunea celorlalte prin persuasiune sau atractivitate, mai degrabă decât prin acţiuni coercitive. Indicatorul semnifică potențialul de dezvoltare economică și socială a unei națiuni. Sursa: Reuters
Ţara noastră se clasează pe locul 15 în lume în exercitarea puterii intangibile, conform noului indicator Soft Power Index, lansat ieri de Ernst&Young. Mai mult, Romania se află între cele nouă ţări din acest clasament, care se situează pe un trend ascendent de la începutul recesiunii economice până acum. În studiul citat se mai arată că pentru a dezvolta această sursă de influenţă la masa negocierilor internaţionale, România poate dezvolta investiţiile în cinematografie, energii regenerabile sau în lotul olimpic.
Dar, pentru a avea cu adevărat un cuvânt de spus, trebuie să înregistram progrese pe toate palierele puterii intangibile, de la creşterea companiilor locale, la consolidarea instituţiilor care garantează implementarea legilor şi libertăţile civile, sau la investiţiile în educaţie şi turism.
Avem un potenţial extraordinar de creştere
"Brandul de ţară al României se aşează pe nişte piloni consolidaţi de puterea intangibilă pe care o exercită ţara noastră la nivel regional şi internaţional. Faptul că Brâncuşi este unul dintre cei mai scumpi şi bine vânduţi artişti din lume, că exportam cu succes filme româneşti şi o întreagă serie de personalităţi şi valori culturale odată cu acestea, că echipa naţională de gimnastică a câştigat aurul european ilustrează perfect acest loc 15 în exercitarea unui nivel de acceptare şi atracţie la nivel mondial", a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, Ernst&Young România.
"Sunt avantaje competitive pe care le put