Polonezii dau cel mai des click pe reclame online, in timp ce Romania este pe ultimul loc in Europa Centrala si de Est, din punct de vedere al ratei de click, potrivit ultimului studiu gemiusAdMonitor privind cele mai populare si cele mai eficiente formate folosite in regiune. Studiul, care analizeaza date culese in a doua jumatate a anului trecut, arata ca formatele traditionale de publicitate online sunt cele mai populare in tarile din regiune, chiar daca atrag mai putine clickuri decat formatele de publicitate interactiva.
Raportul gemiusAdMonitor a fost realizat de compania Gemius in sase piete europene - Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Slovacia si Romania.Studiul este elaborat periodic de agentia internationala de cercetare online Gemius si se bazeaza pe rezultatele gemiusDirectEffect (server de publicitate pentru agentii si clienti) si AdOcean (server de publicitate pentru publicatii).
Raportul arata ca, dupa ce Slovacia a inregistrat in primul semestru din 2011 cea mai mare rata medie de click (CTR - numarul de click-uri pe o anumita reclama, raportat la numarul de afisari ale reclamei respective), primul loc a fost luat in semestrul al doilea de Polonia, cu o rata de click de 0,6%. Slovacia ocupa locul secund, cu o medie CTR de 0,49%. Romania ocupa ultimul loc in randul celor sase piete analizate, cu o rata de click de 0,23%, aproape de trei ori mai mica decat cea din Polonia.
Raportul mai noteeaza ca formatul traditional al bannerelor obisnuite este cel mai popular in toate tarile incluse in analiza, cu o cota de peste 85% din toate campaniile masurate de Gemius pe cele sase piete. Si aceasta, in pofida faptului ca bannerele genereaza cele mai putine clickuri.
In Romania, cota bannerelor online din toate campaniile masurate de Gemius este de 94,5%, desi genereaza cele mai putine clickuri. Campaniile ce