Campania electorală pentru şefia primăriilor a trecut de jumătate, şi, pe timp ce trece, bătălia devine din ce în ce mai acerbă. Armate de consilieri de imagine, PR sau specialişti în comunicare elaborează strategii cu care candidaţii vor să convingă electoratul că merită să conducă Bucureştiul sau primăriile de sectoare.
Pe lăngă campania electoraşă derulată pe străzile oraşului, mediul online este un teren de război cu potenţial enorm pentru fiecare candidat.
Din studiul jurnaliştilor de la Mediafax, care monitorizează campania electorală în mediul online, se observă un trend ascendent al numărului de apariţii total al principalilor candidaţi incluşi în bătălia pentru Primăria Capitalei faţă de cei din ţară. Surprinzător sau nu, pentru şefia capitalei Gigi Becali este cel mai present nume în online-ul românesc din toată ţara.
Astfel, expunerea candidaţilor la primăriile din Bucureşti a crescut cu 45% (de la 3203 la 4645), în perioada 21-27 mai faţă de perioada monitorizată anterior, 14-20 mai. În contrapondere, apariţiile în online ale candidaţilor din ţară au scăzut cu 22%.
În a doua săptămână plină de campanie, Gigi Becali îl surclasează pe Emil Boc în topul celor mai mediatizaţi candidaţi la primărie, acesta din urmă ajungând pe locul doi. Sorin Oprescu, actualul edil al Capitalei îşi păstrează atât numărul de apariţii, cât şi locul în top, urmat de Sulfina Barbu şi Marian Vanghelie.
Mediafax Monitorizare a analizat, în perioada 11-27 mai 2012, aproximativ 57.000 de surse de informare online - site-uri, conturi de twitter, pagini de facebook şi bloguri, urmărind apariţia a 40 de politicieni în articolele difuzate.
Numărul total al apariţiilor în perioada 21-27 mai în comparaţie cu săptămâna 14-20 mai
A doua săptămână a campaniei electorale, 21-27 mai, îl aduce în prim-planul articolelor din mediul online pe Gigi Be