Alexandre de Juniac, preşedinte şi director general Air France, a prezentat comitetului central şi cadrelor executive Air France proiectul operaţional strategic al companiei în cadrul raportului de progres al planului ”Transform 2015”. Acest proiect vizează recâştigarea competitivităţii şi repoziţionarea produsului şi serviciilor pentru client la cel mai înalt nivel mondial.
Air France a ales să îşi menţină în linii mari perimetrul său de activitate, ceea ce implică, dat fiind situaţia financiară a Companiei, o creştere cu 20% a productivităţii şi eficienţei economice. Obiectivul Air France constă în restabilirea profitabilităţii pentru a face posibilă o revenire la creştere. Acest proiect face parte din planul de redresare Air France KLM, în cadrul căruia ambele linii aeriene implementează măsuri de transformare pentru a asigura revenirea la stabilitate a grupului.
Unde apar schimbările
Reunind munca a şapte grupuri de proiect, proiectul operaţional strategic Air France este împărţit în cinci domenii principale. Prima zonă unde vor apărea schimbări va fi pe segmentul de curse pe distanțe scurte și medii. În vederea recâştigării competitivităţii, activitatea curselor pe distanţe mici şi medii ale grupului Air France, deficitară în acest moment, va fi restructurată în jurul a trei poli complementari: Air France, un hub regional francez şi Transavia France.
Astfel, cursele pe distanţe mici şi medii operate cu propriile aparate de către Air France vor cuprinde zboruri de legătură pentru zborurile lung-curier în hub-ul Paris-Charles de Gaulle, rutele cu un număr mare de clienţi care călătoresc în scopuri de afaceri în Franţa şi Europa, precum şi zborurile de la bazele din Marsilia, Toulouse şi Nisa. Polul regional francez va include liniile aeriene Regional, Britair şi Airlinair. Aceste linii aeriene vor opera zboruri către