Sabin Cernea a inceput in 1999 un business cu mancare chinezeasca livrata la domiciliu, inspirat de faptul ca in filmele americane se comanda mancare chinezeasca. Acum antreprenorul se lupta sa stabilizeze afacerea, care a resimtit o scadere severa a veniturilor fata de perioada de boom. El a vorbit cu Wall-Street.ro despre strategia de resuscitare a afacerii in care a investit in ultimii 12 ani.
Afacerea Wu Xing a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de circa 4,5 mil. lei, un nivel similar cu cel din anul precedent, insa mult mai scazuta ca valoare fata de anii 2007-2008, cand afacerile depaseau 7 mil. lei, respectiv se apropiau de 8 mil.lei. Ca orice afacere, Wu Xing a simtit scaderea puterii de cumparare si diminuarea comenzii medii din partea clientilor.
“Din 2009 s-a inregistrat anual o scadere a comenzii medii de circa 10%. Am reusit sa mai stabilizam aceasta scadere, care a ajuns in 2011 doar la 5%”, a spus, pentru Wall-Street.ro, Sabin Cernea. Pentru a veni in preintimpinarea scaderii valorice a comenzii medii, compania isi orienteaza eforturile in cresterea frecventei cu care se comanda.
Pentru a-si realiza tintele si a consolida afacerea, Wu Xing a lansat sau planuieste sa lanseze in viitorul apropiat noi game de produse. In luna mai a acestui an a lansat meniul Smart Wok, in care portiile au 200 de grame si nu 300 de grame, cat au portiile clasice, iar pretul pentru un meniu ajunge sa fie mai mic cu circa 10 lei, fata de gama clasica.
Acest meniu este dedicat in special comenzilor de pranz si vizeaza atragerea de noi consumatori prin politica de pret.
In iunie, compania va lansa si meniul Panda Wok cu produse destinate copiilor intre 5 si 10 ani. O alta noutate sunt dulciurile, dar si oferirea posibilitatii platii online direct pe site, care va fi posibila in curand.
Toate aceste noi meniuri, ca si deschiderea un