Noua legislatie Europeana impune site-urilor sa informeze utilizatorii ca activitatea lor pe respectivele site-uri este urmarita prin cookies si, mai mult, va imparti acceptul in trei categorii diferite, scrie Telegraph.co.uk. Publisheri si advertiseri romani au reactionat imediat, spunand ca aceasta lege “va lovi” cu efecte negative clare in industria publicitatii online locale.
“Publisherii vor avea o viata ceva mai complicata iar industria de advertising online, care incearca sa ofere reclame cat mai bine targetate, de asemenea”, scrie Dragos Stanca, de la Q2M, pe blogul personal.
Cookie-urile sunt mici fisiere text stocate de catre browser ce contin informatii identificabile despre utilizator, istoric de navigare si preferinte exprimate.
Incalcarea acestei legi ar putea costa companiile peste 550.000 de euro, conform publicatiei mentionate anterior. Codul a fost deja introdus in Marea Britanie. Pe mai multe site-uri din UK noua lege a si intrat in vigoare – vezi BBC.co.uk, Guardian.co.uk sau The Telegraph.
Practic, urmare a acestei legi, la fiecare vizita pe care un utilizator o face pe un site, acesta trebuie informat ca “este urmarit” prin cookie-uri si este necesara obtinerea acordului sau pentru fiecare cookie plasat.
Marius Pahomi, fost director MEC Interaction si actual manager la agentia de publicitate digitala Conversion, noteaza si el pe blogul personal ca ““Legea Cookie-urilor” – Directiva Europeana (136/2009) emisa de Parlamentul European – este insa mult mai drastica si are prevederi mult mai complicate si mai restrictive decat simpla informare oferita in exemplul de mai sus (Guardian.co.uk – n.r.) si anume obtinerea acordului de la utilizator pentru si inainte de plasarea efectiva a cookie-ului”.
Noua lege, conform Ioanei Anescu, IAB Romania, ar putea afecta in mod direct si grav mediul publicitati