Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu se declară decis să rezolve problema parcărilor în Bucureşti prin darea în folosinţă în următorul mandat a peste 11.000 de locuri de parcare. El a precizat marţi că parcările vor fi construite în zona centrală a Capitalei, la intrările şi ieşirile din oraş şi între blocuri, raţiunea acestui proiect fiind decongestionarea străzilor Bucureştiului de maşinile parcate în oraş, numărul celor înmatriculate fiind de 1.850.000.
Parcările centrale vor fi în marea lor majoritate subterane. În acest moment se află în stadiu final de execuţie parcarea de la Universitate cu o capacitate de 420 de locuri, iar cea de la Stadionul Naţional, care va avea 1.300 de locuri, se află de asemenea în stare avansată de execuţie. Alte parcări urmează să fie construite cu termene clare de execuţie.
În 2015 au termen de finalizare parcajele subterane Piaţa Walter Mărăcineanu - 242 de locuri, în parteneriat public-privat şi cea de la Piaţa Alba Iulia cu o capacitate de 1.200 de locuri, tot în parteneriat public-privat. Parcajul subteran de la Piaţa Dorobanţi, cu 254 de locuri, are termen de finalizare în 2014, iar cel de la Piaţa Edgar Quinet - 380 de locuri în 2013. Parcarea subterană de la Gara de Nord, care va avea 1.487 de locuri, în parteneriat-privat, se preconizează a fi terminată în 2016, iar cea de la Piaţa Charles de Gaulle, cu 603 locuri, în 2014.
De asemenea, vor fi construite parcări supraterane în strada Pictor Nicolae Tonitza cu 317 locuri şi la Colţea cu 420 de locuri, urmând a fi date în folosinţă în 2015. Şi la Biblioteca Naţională - B-dul Unirii, zonă cunoscută sub denumirea Esplanada, va fi construită o parcare subterană cu aproximativ 3.000 de locuri ce ar urma să fie finalizată în 2016. Conform platformei-program, se are în vedere construirea de parcaje subterane şi supraterane rezidenţiale ce urmează a fi s