Fundaţia Naţionala a Tinerilor Manageri (FNTM) a anunţat miercuri rezultatele proiectului RURAL ANTREPRENOR, desfaşurat în 23 de judeţe din România între iunie 2010 şi iunie 2012. In cadrul Proiectului s-a interacţionat cu un numar de peste 2.000 de antreprenori din mediul rural, activitaţile constând în conferinţe de motivare, cercetare, educaţie antreprenoriala – e-learning, consiliere, dezvoltarea de canale de vânzare şi promovare online.
În mediul rural, conform cercetarii derulate de FNTM în primavara anului 2011, oamenii încep sa faca primele afaceri în jurul vârstei de 22 de ani, chiar mai devreme pentru cei ce locuiesc în preajma marilor oraşe. Factorii principali care contribuie la succes sunt, în opinia lor, curajul, încrederea în sine şi competenţele.
Doua treimi dintre întreprinzatorii sau cei care intenţioneaza sa înceapă o afacere în mediul rural cred ca educaţia contribuie decisiv la succes, iar trei sferturi sunt de parere ca lipsa de informaţie constituia una dintre probleme important în mediul rural.
În ceea ce priveşte accesarea de fonduri europene, peste 80% dintre participanţii la cercetarea facuta în primavara anului 2011 au declarat ca nu au încercat niciodata sa acceseze fonduri.
Relaţiile cu autoritaţile locale sunt inexistente sau nesatisfacatoare pentru aproape jumatate dintre întreprinzatori. La fel, percepţia în legatura cu implicarea administraţiei locale în dezvoltarea regiunii unde locuiesc este nefavorabila în 35% dintre raspunsuri.
Programul RURAL Antreprenor a fost dezvoltat pornind de la nevoile de educaţie ţi informare identificate în aceasta parte a României, cea rurala. Cercetarea a aratat ca exista un spirit de iniţiativa foarte bine conturat şi un potenţial economic important. Dar lipsa informaţiei ţi a cunoştinţelor de management, antreprenoriat, finanţe, marketing şi comunicare sau IT frâneaza d