Timp, buget, networking. Trei criterii care ţin capul de afiş în alegerea unui program de MBA în România, fie că este general sau specializat, însă decizia se ia diferit de către fiecare manager în parte.
Aproape 300 de persoane se înscriu în fiecare an la un MBA pe plan local şi pentru cei mai mulţi dintre ei timpul este coordonata principală. Cele 14 programe disponibile în România necesită cel puţin doi - cinci ani de experienţă în management, situaţie care se poate dovedi un exerciţiu de echilibristică pentru cursanţii care trebuie să împace cursurile cu orele de muncă.
"În România, în acest moment nu există nicio şcoală care să ofere un program de MBA full-time", afirmă Marius Mihăilescu, director program EMBA Tiffin University.
"Un astfel de program presupune un calendar foarte încărcat, de luni până vineri, pe durata a doi ani", explică Mihăilescu unul dintre motivele pentru care pe piaţa locală există doar programe part-time.
"În ţara noastră cred că prind cel mai bine programele part time, care-i permit studentului continuarea activităţii profesionale", afirmă şi Gabriela Hârtescu, director of studies la Intercollege IBS România, instituţie care oferă un MBA în parteneriat cu City University of Seattle.
Atât pentru proaspăt absolvenţii de facultate, cât şi pentru managerii de carieră, programele part-time sunt foarte atrăgătoare pentru că se desfăşoară de obicei după orele de lucru din timpul săptămânii sau la sfârşitul săptămânii.
Programele de EMBA sunt mai vânate pentru că atrag în special persoane cu o experienţă mai bogată, manageri cu experienţă în conducere de 3 - 5 ani şi o vârstă medie de 34 de ani, oameni care au deja o carieră solidă în spate, motiv pentru care oferă şi oportunităţi de networking mai importante decat un alt tip de program, susţine Marius Mihăile