Unul dintre principalii furnizori de produse chimice destinate industriei auto, BASF, a dezvăluit presei partea sa din costurile de producție ale unui vehicul. În categoria menționată intră materiale plastice, poliuretani, catalizatori auto, lacuri şi vopsele, produse pentru textile şi piele, aditivi pentru benzină şi motorină, materiale catodice şi electroliţi pentru noile baterii litiu-ion de înaltă performanţă.
„Între 650 și 850 de euro sunt costurile produselor chimice esenţiale producţia unei maşini. Aceste produse se regăsesc în interiorul şi în exteriorul maşinii, în aditivii pentru combustibil sau în consumabile – ulei, lichid de frână, lichide de răcire sau antigel”, a declarat Benoit Fricard, Head of Sales Engineering Plastics pentru Europa Centrală și de Sud-Est la BASF. Conform acestuia, dacă în 1970 masele plastice reprezentau doar 6% din greutatea unei maşini, astăzi procentul a ajuns la 12-15%, iar până în 2020 se anticipează că ele vor reprezenta aproximativ 25%.
În România, compania listată la bursele din Frankfurt, Lodra și Zurich acoperă patru segmente importante pentru industria auto – mase plastice, poliuretani, produse de finisare (lacuri şi vopsele industriale) şi produse pentru buna funcţionare a autoturismelor (aditivi pentru benzină şi motorină, lichide de frână, antigel, materii prime pentru producţia de lubrifianţi auto, lichide de răcire). BASF colaborează cu ambii producători auto prezenți – Ford şi Dacia - şi furnizează materiale şi materii prime pentru mai mult de jumătate din companiile producătoare de componente auto din mase plastice din ţară. Autoturismele Dacia produse în România sunt vopsite cu produse BASF şi sunt echipate cu tahometre, faruri, componente pentru motor, precum şi scaune produse din materiale BASF.
Printre clienţii locali ai companiei, pe segmentul maselor plastice tehnice dedicate industriei