Interviul de angajare este un mare stres pentru candidaţi, mai ales că intervievatorii sunt „deschişi" să discrimineze din motive banale. Un material filmat cu camera ascunsă arată cum au reacţionat candidaţii.
ActiveWatch (agenție de monitorizare a presei) continuă campania antidiscriminare „Profesioniști romi în domeniul medical" cu un experiment social filmat cu camera ascunsă.
Astfel, cei interesați de un job în domeniul publicității au participat la interviurile organizate de agenția de publicitate Propaganda. În cadrul acestor interviuri, participanții au fost evaluați prin prisma unor presupuse defecte pe care nu le puteau controla: localitatea de origine, zodia, înălțimea etc.
Experimentul și-a propus să creeze situații de discriminare la care să fie expuse acele persoane care nu se întâlnesc frecvent cu asemenea situații.
Candidații prezenți la târgul de job-uri au experimentat dezamăgirea tinerilor romi care, nu de puține ori, atunci când susțin interviuri pentru angajare, sunt judecați din prisma etniei.
„Propaganda și ActiveWatch au gândit un târg de job-uri în cadrul agenției de publicitate. Ideea a fost simplă: am vrut ca persoanele aparținând etniei majoritare, cu aspirații legitime, majoritatea studenți, să simtă pe pielea lor ce înseamnă discriminarea; să simtă nemijlocit ceea ce simt, de cele mai multe ori, romii în situații firești de viață sau atunci când încearcă să-și găsească un loc de muncă. Ne-am propus ca cei care vin la interviu să înțeleagă ce înseamnă să ai un set de argumente care te recomandă pentru un job iar cel din fața ta nu ține cont de ele, ba mai mult, te judecă după aparențe, după criterii ce țin de zona absurdului, fără legatură cu abilitățile tale sau cerințele postului cum ar fi: culoarea pielii sau a ochilor, sexul, zona de proveniență (rural / urban), zodia, înălțimea", a