• Soferii ieseni vor putea folosi varianta de trafic greu a orasului incepand cu 8 iunie • Data la care se vor finaliza lucrarile a fost amanata din cauza conditiilor neprielince pentru asfaltare, insa traficul greu din municipiul Iasi va putea fi directionat mai devreme pe cei 13 kilometri de drum
De la inceputul lunii viitoare, traficul masinilor de mare tonaj va fi directionat de pe drumurile nationale de pe raza municipiului Iasi in afara orasului, odata cu darea in folosinta a variantei de trafic greu. Cei 13 kilometri de drum din varianta de ocolire a municipiului Iasi vor fi deschisi circulatiei rutiere pe 8 iunie, data care nu reprezinta insa finalizarea in proportie de 100 la suta a investitiei. Receptia lucrarilor va fi facuta de beneficiarul proiectului, Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, abia dupa ce firma contractata, Vega 93 din Galati, va termina complet toate lucrarile. Potrivit reprezentantilor DRDP Iasi, soferii vor putea circula pe toata lungimea soselei de centura, cu toate ca a fost impusa amanarea receptiei din cauza conditiilor meteorologice neprielnice pentru asfaltari din ultimele luni. "Constructorul a stabilit cu angajatii, de mai bine de o luna de zile, sa se lucreze si in week-end-uri la soseaua de centura, pentru a ne putea incadra in termenul propus. Sunt admise, totusi, mici intarzieri, din cauza vremii nefavorabile", a declarat Danut Pila, directorul DRDP Iasi. Lucrarile la Soseaua de Centura a Iasului, varianta de trafic greu, au inceput pe 1 aprilie 2008, iar durata de executie a fost estimata la 50 de luni. Proiectul intregii variante de ocolire a Iasului presupune realizarea unui drum cu o lungime totala de 29,5 km si o latime de 10 metri, din care 7 metri reprezinta parte carosabila si 3 acostamente. Pe langa acesta, trebuie construite: 5 viaducte, 11 poduri si pasaje, 53 de podete, 3 noduri r