La începutul sec. XX imperiul lui Peter Carl Fabergé se afla la apogeu: produsele sale erau solicitate în cantităţi considerabile, în creştere, iar firma se extindea cu repeziciune.
Importanta filială din Moscova a fost deschisă în 1887, adresându-se bogatei burghezii din acest oraş, ale cărei preferinţe se îndreptau către piese cu mult mai scumpe, chiar ostentative, decât cele destinate clienţilor din St. Petersburg. De asemenea, exista o diferenţă notabilă între obiectele produse în cele două centre, cu Moscova specializată în veselă de argint şi cloisonne tradiţional, în timp ce St. Petersburg continua să se axeze pe acele objets de fantasie introduse de către Peter Carl Fabergé şi fratele său Agathon.
Când a înfiinţat filiala din Moscova, Peter Carl Fabergé l-a luat drept partener pe Arthur Bowe, un englez născut în Africa de Sud, care va juca, ulterior, un rol important în strângerea legăturilor de afaceri cu Londra. Primul manager al filialei din Odessa, deschisă în 1890, a fost Allan Gibson, descris drept un englez moscovit. Filiala de la Kiev, deschisă în 1905, a fost închisă 5 ani mai târziu, fuzionând cu cea din Odessa.
O avalanşă de obiecte extraordinare a început să provină din atelierele Peter Carl Fabergé: s-a estimat că au fost realizate-probabil-circa 120.000 piese. Acest volum aproape sugerează o producţie de masă; dar ceea ce este neobişnuit la Casa Peter Carl Fabergé este faptul că fiecare piesă în parte a fost creată cu acelaşi perfecţionism, de către maeştri aurari, argintari, bijutieri, şi emailori.
Printre istoricii de artă s-a dezbătut, în discuţii îndelungate, dacă Peter Carl Fabergé poate fi numit un artist, sau descrierea mai precisă ar fi cea de artizan. Dacă definirea unui artist este o persoană care se exprimă într-un mod extrem de individual, printr-un act personal de creaţie, folosindu-şi talentele indiferent d