Câteva dintre cele mai mari bănci din România au majorat aproape în acelaşi timp comisionul de administrare a conturilor curente.
În lipsa unui volum enorm de credite noi acordate, instituţiile financiare fac profit din comisioane.
Clienţii băncilor achită, de luna aceasta, mai mulţi bani către instituţiile financiare, din cauză că acestea au scumpit, una după alta, comisioanele aplicate persoanelor fizice. Comisionul de administrare a contului curent este cel mai des scumpit de către bănci, deoarece aproape orice client care apelează la serviciile lor este nevoit să îşi deschidă un cont curent. Primele care au crescut comisioanele sunt băncile de top, care cumulează milioane de clienţi în România. BCR a recunoscut, pentru GdS, că a majorat comisionul de administrare a contului curent, care acum este 3,5 lei pe lună, dar banca susţine că a anulat din luna mai alte 14 comisioane, care însă nu se aplică multor clienţi. Unul dintre cele mai mari comisioane ale băncii a fost cel pentru transferarea dintr-o valută în alta pentru depuneri sau ridicări de cash din cont - acest comision este de minimum 3%.
Anumiţi clienţi, scutiţi de majorarea comisioanelor
Altă instituţie de credit care a majorat din mai comisionul de administrare a contului curent pentru persoanele fizice este Raiffeisen Bank. Banca percepe 2,5 lei pe lună clienţilor care îşi deschid de acum încolo conturi curente. Până acum, era 1 leu respectivul comision. Sunt scutite de la majorare acele persoane care se încadrează în categoria „clienţi loiali“, adică au carduri de salariu la Raiffeisen Bank, cu care s-au negociat ferm pachete de servicii între bancă şi companiile sau instituţiile publice la care lucrează oamenii.
Din iunie, şi BRD se aliniază majorării comisioanelor de administrare a contului curent. Banca informează că va creşte comisionul de la 0,7 euro pe lună la 0,8