aptezeci şi cinci de case de lux franceze, printre care Vuitton, Hermes şi Chanel, lansează miercuri o amplă campanie împotriva contrafacerilor, la care s-au asociat mai multe state din Europa, printre care şi România, pentru a lupta împotriva unei economii subterane mai înfloritoare ca oricând datorită Internetului, informează AFP.
Piaţa mondială a contrafacerilor a explodat în ultimii ani, alimentată de Asia, care produce 85% dintre articolele confiscate în Europa şi facilitată de utilizarea Internetului, unde proliferează imitaţiile ieftine.
Pentru a combate aceste "flagel", Comitetul Colbert, care reuneşte cele 75 de case de lux, va difuza în vămile din 18 aeroporturi principale din Europa, în timpul verii, 10.000 de afişe şi 50.000 de pliante. Folosind arma umorului, acestea avertizează asupra riscurilor la care se expun cumpărătorii de falsuri. "Cu acest telefon puteţi totuşi să vă sunaţi avocatul", stă scris, de pildă, pe afişul unui telefon mobil Chanel contrafăcut.
Mărcile de lux franceze sunt în mod deosebit expuse contrafacerilor, în frunte cu Louis Vuitton. De la prima campanie, lansată în 1995, Comitetul Colbert reia iniţiativa din doi în doi ani. În acest an, noutatea o constituie asocierea a şase ţări europene - România, Italia, Cehia, Ungaria, Slovacia şi Croaţia - la acest demers. Afişele vor fi traduse şi adaptate în limbile acestor ţări.
Între 2009 şi 2010, numărul articolelor contrafăcute confiscate s-a dublat în Europa, ajungând la 103 milioane, cu o valoare de 1,1 miliarde de euro. Numai în Franţa, contrafacerile costă anual peste 30.000 de locuri de muncă şi 6 miliarde de euro.
Sursa: Agerpres