Companiile au marcat 1 Iunie, in planul anual de marketing, cu aceeasi culoare ca si data Craciunului, Pastelui, 1 sau 8 Martie. Acest lucru face ca Ziua Internationala a Copilului sa devina prilej de crestere a vanzarilor, prin lansare de produse ori promotii special concepute.
Cu toate acestea, Ana-Maria Bogdan, managing director al agentiei de branding si digital Grapefruit, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in conditiile actuale de piata, orice pretext este binevenit, daca poate rezolva o problema de business, de cifre, de profit.
Astfel, reprezentanta Grapefruit sustine ca se foloseste orice motiv care atinge sensibilitatea si buzunarul clientului, iar ziua de 1 iunie nu este o exceptie.
Pe de alta parte, Ana-Maria Bogdan este de parare ca spre deosebire de Paste sau Craciun, care usureaza in mod evident buzunarele clientilor, 1 Iunie nu poate face o mare diferenta in profitul anual.
"Probabil in cazul acelor categorii de produse care se adreseaza specific copiilor, astfel de promotii, asociate si cu evenimente speciale, fac o diferenta", a adaugat Ana-Maria Bogdan.
Vodafone, MasterCard sau Air France sunt doar cateva dintre companiile care nu au lasat sa treaca neexploatata ziua de 1 Iunie. Pe langa acestea, cinematografele si centrele comerciale se asteapta la cresterea vanzarilor fata de o zi obisnuita.
Segmentul calatoriilor nu a ramas neexploatat de catre companiile aeriene si agentiile de turism.
Mai ieftin la DisneyLand Paris
In acest sens, reprezentantii Air France Romania au declarat pentru DailyBusiness.ro ca operatorul aerian deruleaza o campanie speciala, dedicata destinatiei DisneyLand Paris, unde adultii au tarife promotionale la biletele de avion, iar copiii de pana la 12 ani pot calatori gratuit.
In plus, spre deosebire de anul trecut, cop