Ideea suprataxării marilor companii, enunţată recent de ministrul Economiei, Daniel Chiţoiu, nu este una nouă. În Ungaria, ea se aplică din 2010, asupra sectoarelor de telecomunicaţii, bancar, retail şi energie. Sursa: REUTERS
Pentru că a fost introdusă ca o taxă de criză, pe o perioadă limitată până la finele acestui an, Guvernul de la Budapesta a decis să impună o nouă taxă pentru companiile de telecomunicaţii.
Este vorba despre o suprataxă de 2 forinţi (1 eurocent) pe fiecare minut de convorbire în reţelele fixe sau mobile şi tot de 2 forinţi pentru fiecare SMS. Noua taxă, care se va aplica începând cu 1 iulie, va aduce la bugetul statului vecin, conform estimărilor oficiale, 44,4 miliarde de forinţi (148,4 milioane de euro) anual.
Există și câteva excepții. Noile costuri nu se vor aplica apelurilor de urgență, telefoanelor de caritate, mesajelor trimise către organizațiile de caritate, apelurilor și SMS-urilor de test. În plus, populația va fi scutită de taxă pentru primele zece minute de convorbire telefonică pe lună.
Ce efect are această "haiducie" asupra populaţiei şi mediului de afaceri? Practic, această taxă se suprapune peste aproape trei ani de supraimpozitare, în condiţii de criză prelungită. Majoritatea companiilor de telecomunicaţii din Ungaria au anunţat deja că nu vor putea suporta singure acest bir şi îl vor pune pe umerii consumatorilor finali.
Altfel spus, guvernul lui Viktor Orban ajunge să nu taxeze companiile vizate, ci să-i "pedepsească" pe cetăţeni, impunându-le scumpirea comunicării prin intermediul telefonului în perioadă de criză.
Şocul companiilor din telecom este cu atât mai mare cu cât noua taxă nu este o măsură temporară, ci una permanentă, scrie portfolio.hu.
Costuri suplimentare pe care firmele nu vor să le suporte
Doi dintre primii trei mari f