În ultimii cinci ani, Hyundai a avut mereu un model în topul segmentului compact – preferatul românilor, dacă judecăm după vănzări. Noul i30 încearcă să continue tradiţia. HYUNDAI i30
Ford Focus
Preț minim cu TVA: 16.300 de euro (1.6–85 CP Trend)
Peugeot 308
Preț minim cu TVA: 16.956 de euro (1.4–98 CP Acces)
Volkswagen Golf
Preț minim cu TVA: 16.276 de euro (1.6–80 CP Trendline)
Renault Megane
Preț minim cu TVA: 14.200 de euro (1.6–110 CP Authentique)
Opel Astra
Preț minim cu TVA: 15.800 de euro (1.4–100 CP Essentia)
Printre Golfurile, Astrele şi Focusurile care fac legea în clasa compactă există un autoturism sud-coreean care nu-i lasă indiferenţi pe şoferii români.
Priza la clientela de maşini noi ţine de trei ani modelul Hyundai i30 în topul vânzărilor celui mai important segment al pieţei autohtone. O situaţie similară celei întâlnite anterior, timp de alte două sezoane, în cazul defunctului Accent.
Noul i30, tocmai lansat în România şi testat în premieră pe drumurile noastre, este o altă propunere solidă făcută de Hyundai, producătorul auto cu cea mai mare creştere la nivel internaţional.
Compactul asiatic nu este nici cel mai mare, nici cel mai mic model din clasa lui. Faţă de vedetele segmentului, are un preţ minim de listă inferior tripletei VW Golf – Ford Focus – Peugeot 308, dar superior perechii Renault Megane – Opel Astra.
Cele cinci motorizări oferite sunt potrivite mai ales unui stil de condus economicos. Versiunea de bază vine cu un bagaj interesant de dotări, care se îngrijesc atât de siguranţa, cât şi de confortul pasagerilor.
Plusuri şi minusuri
Am apreciat în primul rând consumul – 6 l/100 km, în regim mixt, cu versiunea 1.6 CRDI - 110 CP. Apoi setarea cu un accent important pe confort a suspensiilor. Notă de trecere şi pe