Sub aspect politic, Romania traverseaza una dintre situatiile cele mai ciudate din istoria recenta. Un presedinte si executivul lui au gestionat atat de rau Romania incat a fost necesara preluarea guvernarii de catre opozitie, inaintea alegerilor locale. USL este silit sa repare din mers un motor avariat. Si minunea ar fi posibila. In ciuda faptului ca este un an cu doua sau poate cu trei alegeri. Exista, insa, o singura conditie. Ca Victor Ponta sa fie singur la volan. Si ca masina guvernamentala sa aiba un singur motor. Si o singura frana.
Nu este usor sa construiesti un guvern al unei coalitii. Care sa functioneze bine. In care reprezentantii PNL sa nu le dea peste degete reprezentantilor PSD. Si invers. In care toata lumea angajata in Executiv sa poata trage in aceeasi directie. Indiferent de interesele personale, de partid sau de grup. Cu atat mai greu poate fi realizata o asemenea coeziune in vremuri de criza. Si in conditiile in care aparatul de sub ministri apartine inca adversarilor politici. Ca, de altfel, si aparatul existent in prefecturi. Ca sa nu mai vorbim de deconcentrate, unde sunt fixati pe pozitii, ca intr-un veritabil insectar, oameni ai PDL asumati politic de acest partid. Dar handicapul cel mai mare al Guvernului Ponta se afla in celalalt palat. In Palatul Cotroceni.
Acolo, la Palatul Cotroceni, beneficiind de un buget nesimtit, de cinci ori mai mare decat cel existent sub mandatul lui Ion Iliescu, in vremea cand, departe de a se afla in criza, Romania inregistra importante cresteri economice, Traian Basescu si-a putut construi un veritabil guvern. Numerosii consilieri de la Cotroceni dubleaza, practic, Executivul, acoperind fiecare portiune a terenului de joc. Schimbari de legislatie pe vremea Guvernului Boc, despre care vom vorbi in curand, imputernicesc oameni ai Presedintelui, plantati in Guvern, sa controleze, sa supervizeze