Piata de publicitate online din Europa a crescut cu 14,5% pana la 20,9 miliarde de euro in 2011, comparativ cu anul precedent, potrivit studiului anual AdEx, realizat de IAB Europe. Acesta noteaza ca investitiile in publicitate online a crescut in pofida conditiilor macroeconomice nefavorabile la nivel european si global si compara cresterea online-ului cu cea a celorlalte segmente de publicitate, care anul trecut au avansat, in total, cu doar 0,8% la nivel european. Rusia a avut anul trecut cea mai mare rata de crestere a publicitatii.
"Un euro la fiecare cinci euro cheltuiti pe publicitate in Europa este cheltuit online", arata studiul AdEx, dar publicitatii in cadrul conferintei IAB Europe care are loc la Barcelona.
Potrivit celor mai recente data furnizate de IAB Romania-PwC, piata de publicitate online din Romania s-a ridicat anul trecut la 91,8 milioane lei (21,7 milioane euro, calculat la cursul mediu anual), fara a lua in calcul cea mai mare parte a banilor care merg spre companii internationale precum Google sau Facebook. Vezi detalii
IAB Europe arata ca Rusia a inregistrat o crestere spectaculoasa de 55,5% a pietei de publicitate online si noteaza cresterea de 46% a pietei din Serbia. Raportul arata, intre altele, ca:
Ponderea pietelor central si est-europene in totalul pietei europene de publicitate online a crescut de la 10,1% in 2010 la 11,8% in 2011.Rusia a devenit cea de-a sasea mare piata europeana de publicitate online, cu o valoare de 1,12 miliarde de dolari, principalul motor al cresterii fiind publicitatea prin motoare de cautare.Primele cinci mari piete - Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Olanda - revendica 67,9% din totalul pietei europene, in scadere fata de 2010 (69,2%).Publicitatea prin motoare de cautare a inregistrat cea mai mare rata de crestere in 2011 - 17,9%. Formate precum cele video sau mobile au co