Metro Cash and Carry – care se adresează revânzătorilor – lansaează „De-ale noastre”, primul program destinat susţinerii micilor producători locali de legume, iniţiat de un mare retailer din România. Circa 200 de agricultori din regiunea Poiana Mare şi împrejurimi sunt, indirect, furnizorii Metro pentru roşii, ardei, castraveţi şi vinete.
Legumele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine Metro din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”. Investiţia în acest proiect ajunge la jumătate de milion de euro.
„Vrem ca românii să pună, din nou, pe masă, produse de-ale noastre. Programul vizează, într-o primă fază, agricultorii din bazinul legumicol Poiana Mare, dar vrem să-l extindem în toată ţara şi nu doar pentru legume ci şi pentru fructe”, spune Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry România, care ţine să suplinieze că producţia este controlată de Metro din momentul semănatului şi până când legumele ajung la raft.
Pe lângă asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanţi în programul de susţinere a producătorilor locali beneficiază de un centru de colectare, precum şi de consultanţă pe tot parcursul procesului de producţie. În plus, la începutul programului, Metro le asigură necesarul de seminţe pentru răsaduri.
Legumele “De-ale noastre”, produse prin tehnologii tradiţionale sunt cultivate în pământ, producţia fiind realizată în solar (în proporţie de 70%), sau pe câmp (30%), în proces fiind folosite, preponderent, îngrăşămintele naturale.
“Răspundem, astfel, unei nevoi a pieţei pentru produsele româneşti. În plus, segmentul micilor producători este unul dintre acele sectoare care ar avea nevoie de foarte multă atenţie, având un aport considerabil la dezvoltarea sănătoasă a economiei locale”, mai spune Wilms.
În 2011 a fost iniţiat un proiect-pilot,