Deşi poate părea imposibil, primarul oraşului Chicago, Rahm Emanuel, fostul şef al administraţiei prezidenţiale a lui Barack Obama, şi-a propus să reducă, în următorii 10 ani, numărul victimelor accidentelor de circulaţie la zero, după cum relatează publicaţia americană The Atlantic.
Într-un raport publicat de Departamentul Transporturilor din metropola americană, se menţionează că măsurile necesare pentru realizarea ţintei sunt de naturi diferite; astfel, străzile vor fi modificate pentru a reduce viteza automobilelor, drumurile pentru pietoni şi biciclişti vor fi îmbunătăţite, se va acorda o mai mare importanţă educaţiei şoferilor, datele despre trafic vor fi evaluate cu mare atenţie şi încălcarea regulilor de circulaţie va fi pedepsită riguros.
În medie, 50 de persoane mor anual în Chicago în urma celor 3.000 de coliziuni între automobile şi pietoni care au loc - iar numărul deceselor este deja mult mai mic decât în 1994, când au fost accidentaţi mortal 88 de pietoni. Un program similar, numit Viziunea Zero, a fost adoptat de Parlamentul Suediei în 1997. Filozofia care stă la baza acestuia este că „în situaţiile în care o persoană ia decizia greşită, sistemul rutier trebuie să o corecteze". Un proiectant suedez, citat de The Atlantic, afirmă că la fiecare accident mortal îşi pune întrebarea: „Unde s-a greşit aici? Ce aş fi putut face eu, nu cei implicaţi în accident, pentru a-l preîntâmpina?". În Suedia numărul morţilor în trafic este unul dintre cele mai mici din lume: în 2009, doar 4,3 persoane din 100.000 au murit în urma accidentelor rutiere; media UE era de 11 persoane din 100.000, iar în SUA, aceasta se ridica la 12,3 persoane din 100.000.
Pentru implementarea îndrăzneţului plan, Emanuel l-a numit la vârful Departamentului Circulaţiei pe Gabe Klein, care a ocupat această funcţie în Washington D.C. până în 2010. În capitală, munca