Dupa trei ani de criza situatia pare ca s-a mai stabilizat, iar managerii de companii au inteles ca de acum, principala lor preocupare nu va mai fi reducerea de costuri, care implica adesea si reduceri de personal, ci aceea de a pune in aplicare un plan de crestere sustenabila. Relatia cu angajatul este unul dintre punctele-cheie intr-un astfel de plan.
“Multe companii din Romania recurg la presiunea autoritatii formale pentru conducerea angajatilor, ignorand resursele de motivare intrinseca pe care romanii le au, mult peste media tarilor occidentale. Asadar, preocuparea sefilor n-ar trebui sa fie neaparat cum sa motiveze angajatii romani, cat mai ales cum sa nu-i demotiveze“, a declarat fostul director al GfK Romania, Cosmin Alexandru, in prezent panterner al firmei de consultanta Wanted Transformation Consultancy.
Wanted Transformation Consultancy este o companie specializata in managementul transformarii. Cei patru parteneri fondatori ai companiei, Adrian Stanciu, Cosmin Alexandru, Cosmina Peta si Sergiu Negut, au realizat o analiza prin care arata cat este de importanta intelegerea culturii nationale a angajatilor.
“Angajatii romani au comportamente care se subsumeaza culturii nationale. In mediul corporatist a aparut un tip de cultura care imbina cutume locale cu percepte globale de leadership si management. Unele combinatii produc efectele scontate, altele, exact pe dos”, spun cei de la Wanted.
Exista cateva caracteristici importante pentru conducerea angajatiolor. Wanted Transformation Consultancy a ales sapte dintre aceste caracteristici, considerate esentiale pentru conducerea anagajatilor romani.
Caracteristicile esentiale pentru a-i conduce cu succes pe romani
Un prim pas consta in intelegerea relatiei angajatilor cu autoritatea. “Relatia angajatilor romani cu autoritatea este duplicitara.