- Extern - nr. 104 / 31 Mai, 2012 Saptamana trecuta, in intreaga Coree de Sud, s-a sarbatorit Ziua Invatatorului, o manifestare traditionala, prin care ar trebui sa i se aduca un omagiu educatorului, formatorului de caractere, celui care imbogate ste mintea copiilor. Ani de zile, am predat, aici in Seul, limba engleza copiilor de gradinita si, separat, parintilor acestora. Daca, in urma cu 10 ani, primeam de Ziua Invatatorului cadouri simbol si felicitari scrise cu stangacie de copii, in prezent, nici macar o zecime dintre elevi nu le mai dau importanta celor care isi dedica viata instruirii lor. Doar studentii, poate pentru ca sunt mai "batrani” si isi amintesc traditia, isi mai viziteaza fostii profesori si le ofera buchete de flori. Daca, in trecut, invatatorul avea mare putere si era respectat de toata lumea, conform zicalei ca: "Nici macar umbra dascalului nu trebuie calcata”, acum s-au schimbat multe si, din pacate, numai in rau. Scoala a devenit un loc periculos, iar meseria de dascal una dintre cele mai nepopulare. Nu numai ca se contesta puterea de decizie a profesorilor, dar au aparut un soi de avocati radicali, care apara drepturile elevilor de a alege singuri tot ceea ce vor sa faca in scoala. Astfel, Ministerul Educatiei, Stiintei si Tehnologiei din Coreea de Sud a fost constrans sa le permita elevilor din fiecare scoala sa decida regulile pe care sunt dispusi sa le accepte. S-a ajuns atat de departe, incat elevii decid ce materii vor sa invete si ce profesori sa vina la ore! Din acest an, in scoli s-a trecut la programul de 5 zile pe saptamana (de la 6), ceea ce a creat o mare problema: ce vor face elevii in acest weekend prelungit, cum sa nu-i scapi din mana?! S-au creat cluburi sportive, programe de lectii de muzica si dans, s-au organizat excursii, dar... totul este inutil, elevii nefiind interesati de nimic de acest gen. In schimb, au inceput sa is