Drumul european 70, porţiunea dintre Timişoara şi Belgrad, ar putea deveni o nouă rută rapidă între România şi Italia. Un utilizator al forumului Skycrapercity a realizat recent traseul pe care ar trebui să-l urmeze viitoarea autostradă Timişoara - Belgrad.
Porţiunea românească a acestui drum, în lungime de circa 50 km, este vizibil diferită de cea sârbească. În prezent, cei 150 km dintre Timişoara şi Belgrad sunt parcurşi cu maşina în circa trei ore. Noul proiect de infrastructură, ce aparţine de coridorul european XI, ar putea reduce timpul necesar la puţin peste o oră.
Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timişoara, prin Vârşeţ, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica şi Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legătură către Bari, în Italia. La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Autostrada ar trebui să asigure legătura şi cu Coridorul IV European, care include autostrada Arad – Timişoara.
În timp ce noi încercăm să găsim bani pentru acest nou proiect, sârbii lucrează deja la coridorul XI, la un tronson de autostradă pe care președintele Boris Tadic l-a inspectat la începutul acestui an.
Porțiunea Belgrad - Cacak este împărțită în 4 segmente: Belgrad-Obrenovac (25 km), Obrenovac-Ub (27 km), Lajkovac-Ljig (25 km) și Ljig-Cacak (50 km). Coridorul XI va fi conectat la Coridorul X, care leagă Muntenegru de Bosnia-Herzegovina.
Traseul din România
View Larger Map
Traseul din Serbia
View Larger Map