In loc sa-si sprijine clientii in dificultate prin reduceri de dobanda, bancile au ales ca singur ''ajutor'' pentru acestia amanarea la plata. Seful directiei de supraveghere din BNR, Nicolae Cinteza, a declarat ca prin restructurare, bancile au fost aproape sa isi „omoare“ clientii, iar daca nu inteleg ca acestia sunt principalul lor activ, risca sa se transforme in agentii imobiliare.
„Foarte multi clienti nu au stiut ce inseamna o restructurare. Multi au semnat fara sa aiba probleme la rambursarea ratelor. Daca li s-a oferit gratie, au luat gratie“, spune Anca Bidian, CEO Kiwi Finance. De fapt, clientii au interpretat gratia ca pe ceva oferit gratuit de banca, nicidecum ceea ce ea insemna de fapt, adica doar o amanare a datoriei, pentru care dobanzile nu se opreau niciodata.
In plus, clientii nu au stiut ca restructurarea unui imprumut se inscrie in Biroul de Credit si ca acest lucru ii poate afecta.
Potrivit ei, marele pericol e ca acesti clienti restructurati devin captivi, pe costuri mari, intrucat cele mai multe banci nu accepta sa-i refinanteze, relateaza Capital.
In loc sa-si sprijine clientii in dificultate prin reduceri de dobanda, bancile au ales ca singur ''ajutor'' pentru acestia amanarea la plata. Seful directiei de supraveghere din BNR, Nicolae Cinteza, a declarat ca prin restructurare, bancile au fost aproape sa isi „omoare“ clientii, iar daca nu inteleg ca acestia sunt principalul lor activ, risca sa se transforme in agentii imobiliare.
„Foarte multi clienti nu au stiut ce inseamna o restructurare. Multi au semnat fara sa aiba probleme la rambursarea ratelor. Daca li s-a oferit gratie, au luat gratie“, spune Anca Bidian, CEO Kiwi Finance. De fapt, clientii au interpretat gratia ca pe ceva oferit gratuit de banca, nicidecum ceea ce ea insemna de fapt, adica doar o amanare a datoriei, pen