Intr-un studiu pe care l-am facut recent, am cautat sa aflu cum clientii potentiali ai societatilor de avocatura devin clienti actuali si care sunt informatiile care ii pot atrage si convinge. Pe scurt, cum isi aleg clientii avocati care sa le ofere consultanta sau care sa ii reprezinte in instanta.
Am fost convinsa ca reputatia este esentiala si ca rezultatele studiului meu vor arata acest lucru. Am obtinut raspunsuri de la consilieri juridici si de la antreprenori. Am cautat sa obtin informatii relevante, care sa imi sustina presupunerile construite in urma discutiilor cu mai multi avocati coordonatori.
Chiar daca reprezentantii societatilor de avocatura cu care am stat de vorba considerau de multe ori ca reputatia se formeaza numai prin “word of mouth”, adica se transmite numai prin viu grai, de la client la client, aduc aici cateva completari menite sa sustina si o alta abordare – aceea specifica relatiilor publice.
In cartea sa despre brand, reputatie organizationala si cifra de afaceri - Corporate reputation, the brand and the bottom line, Roger Haywood descrie relatiile publice ca fiind prezente pretutindeni, o parte esentiala a existentei unui brand. Mi-a placut, evident, asa ca am pastrat citatul si nu ma pot abtine sa reproduc ideea, pe scurt: organizatiile au nevoie sa vorbeasca despre ele, despre ceea ce fac si planurile pe care le au. Este necesar sa dea un inteles activitatii lor, sa transforme acest lucru in bunavointa publicului lor tinta, iar aceasta perceptive pozitiva sa le sustina activitatea.
Chiar daca aceasta carte nu a fost inca tradusa in limba romana, cred ca citirea ei este de folos celor care vor sa inteleaga partea teoretica a reputatiei, importanta gestionarii acesteia si care sunt cei care pot face acest lucru in mod profesionist, sustinand activitatea societatilor de avocatura si a avocatilor.
Managementu