Grupul german Bosch a avut în România, anul trecut, afaceri de 188 milioane euro, în creştere cu 17%, dar pentru acest an se aşteaptă la vânzări de 176 milioane euro, mai mici cu 6%, din cauza unei relocări a producţiei Renault în Rusia şi Maroc. "Datorită unei creşteri de 17 procente a vânzărilor, care au atins 188 milioane euro, am reuşit să ne depăşim obiectivul stabilit pe 2011 şi astfel am contribuit la evoluţia globală, pozitivă, a grupului Bosch. Rezultate excepţionale au înregistrat în special divizia de tehnologii auto şi centrul de comunicare", a declarat Brigitte Eble, directorul general al Robert Bosch SRL şi reprezentant al grupului pentru România.
Grupul estimează în acest an vânzări de 176 milioane euro în România, a afirmat ea, într-o conferinţă de presă. "Considerăm că vom înregistra un regres în 2012, având în vedere că Renault a mutat linii de producţie în Rusia şi Maroc", a spus Eble.
Reprezentanţii Renault au anunţat în luna septembrie a anului trecut că Automobile Dacia mută o parte din producţia modelului Sandero de la Mioveni la fabrica Renault din Casablanca, Maroc, pentru a extinde capacitatea de producţie a Duster. Lodgy, cel de-al şaptelea model lansat de Dacia de la preluarea companiei de către Renault, este primul autoturism dezvoltat de compania românească ce nu este produs în România, ci la fabrica inaugurată de Renault în Maroc în luna februarie. "Pentru noi (grupul german Bosch, n.r.) este indiferent unde vom livra acea cantitate deja convenită de părţi componente, România, Rusia sau Maroc. Producătorul auto hotărăşte", a spus ea.
Tehnologiile auto generează 60% din vânzările Bosch. Grupul a anunţat totodată că îşi va extinde semnificativ prezenţa în România şi va investi până la finele anului 2013 circa 120 milioane euro. Astfel, fabrica de la Blaj va fi extinsă cu o nouă linie de producţie, urmând ca în locaţia