Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din ţară au înaintat, în medie, cu 8% în perioada 1 februarie-1 mai, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Autostrada Suplacu de Barcău - Borş, ultimul tronson din autostrada Transilvania care va mai fi construit de americanii de la Bechtel, a avut cel mai mic progres în cele trei luni, de sub 0,1%, deşi CNADNR susţine că nu mai are nicio datorie faţă de compania americană. De altfel, acest tronson, ce ar trebui să fie gata la finalul acestui an, a avansat în ultimele 21 de luni cu mai puţin de 10%, având în vedere că la 1 iulie 2010 stadiul acestui şantier era de 39,5%, iar la 1 mai 2012 era de 49,12%.
Este pentru a patra oară în ultimele luni când ZF monitorizează evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a oferi o imagine cu privire la modul în care înaintează lucrările.
Autostrada Deva - Orăştie, construită de austriecii de la Strabag şi de firma Straco Grup, controlată de fraţii Alexandru şi Traian Horpos, a înregistrat cel mai mare avans, de 11%, în cele trei luni, februarie, martie şi aprilie. Aproape o treime din această autostradă, ce ar trebui finalizată în februarie anul viitor, era gata la începutul lunii mai. Şi autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti, construită de Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu), PA&CO International (Costel Căşuneanu) şi Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), a avansat cu 10% în cele trei luni. Cu toate acestea, autostrada este mult în urmă. Autostrada Bucureşti - Ploieşti (de la centura Capitalei la centura Ploieştiului) trebuia inaugurată în decembrie anul trecut, după care au mai fost anunţate alte două termene, aprilie şi mai, iar recent ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi a spus că la 30 iunie autostrada va