V-ati intrebat vreodata cate radare sunt pe DN1, de unde sunteti urmariti, ce tehnica folosesc acestea sau cam cati soferi sunt “arsi” zilnic la buzunar? Sursa imagine: b365.realitatea.net
B365.ro a aflat raspunsurile la aceste intrebari de la Inspectoratul General al Politiei Romane.
Tronsonul Bucuresti – Brasov este unul dintre cele mai circulate drumuri din Romania.
Aici apar de multe ori aglomerari in trafic, motiv pentru care Politia Rutiera a montat un sistem modern de radare.
Este singurul din tara care „taie” amenzi in mod automat, fara a fi necesar ca un agent de politie sa va traga pe dreapta si sa va inmaneze un proces verbal.
Radarele sunt instalate in Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic si Sinaia, in posturi locale aflate la distante medii de 20-30 kilometri intre acestea.
In Otopeni, Tancabesti, Potigrafu, Centura de Vest Ploiesti, intersectie cu DN1A, Centura Ploiesti, zona supermarket Metro, Busteni si Azuga sunt camere de luat vederi simple, fara dispozitiv radar, folosite doar pentru a monitoriza traficul, scrie b365.realitatea.net.
In total sunt amplasate camere video in 13 puncte, insa doar sase au incorporate radare de detectare a vitezei.
Radarul cel mai „periculos” este in localitatea Puchenii Mari, pe sensul de mers dinspre Bucuresti spre Ploiesti – in prima jumatate a anului 2011 el a „taiat” aproape 6.000 de amenzi.
Tehnica folosita de cele sase puncte este una traditionala, astfel ca radarele nu calculeaza si viteza de deplasare pe toata distanta pe care nu sunt camere, iar soferul nu este taxat daca circula cu o viteza neregulamentara intre acestea.
Asta pentru ca, spre deosebire de strainatate, in Romania legea nu sanctioneaza depasirea vitezei medii de deplasare a autovehiculelor.
Nici in cazul in care se doreste identificarea unui autovehicul, radarele nu s