Tehnologie, viteză și eficiență sunt doar primele trei cuvinte cu care poți caracteriza, pe scurt, un Porsche. Când la titulatură se adaugă „911 Carrera S“, în scenă intră istoria și, bineînțeles, bugetul.
Pare ușor să explici senzațiile pe care le trăiești când te afli la bordul unui Porsche al cărui motor poate propulsa mașina de la 0 la 100 km/h în puțin peste 4 secunde. Ei bine, nu este deloc așa. Cu volumul adrenalinei aproape de apogeu și cu privirea lipită de șoseaua care dispare sub roți rotindu-se amețitor, este foarte greu să-ți aduni gândurile și să emiți o opinie concretă.
Pași mici, dar fermi
Capitolul design este întotdeauna controversat atunci când tema este un Porsche. Unii spun că lipsa modificărilor notabile duce la confuzie și monotonie. Alții, că designerii ar trebui să fie nebuni să schimbe ceva la o mașină care se apropie de perfecțiune.
Adevărul e întotdeuna undeva pe la mijloc și subiectivismul pe care îl presupune exprimarea unei idei în acest sens îți impune să te abții. Cert este că mașinile care au pe capotă emblema Porsche sunt inconfundabile. Le poți încurca între ele, dar niciodată cu produsele unui alt brand auto.
Actualul 911 Carrera are totuși câteva detalii care te pot ajuta să faci diferența. După 48 de ani în care evoluția a fost perceptibilă întotdeuna mai mult sub capotă sau la capitolele forță și manevrabilitate, designerii au decis că este momentul să repoziționeze oglinzile exterioare, să amplifice evazarea aripilor și să modifice consola centrală.
Nu vă lăsați păcăliți. Niciunul dintre aceste detalii nu are doar rolul de a „aduce schimbarea“. Toate sunt un efect al cercetărilor în domeniul aerodinamicii și ergonomiei. De exemplu, ecartamentul frontal mai mare, ampatamentul majorat cu 100 mm, reducerea greutății cu 45 kg și lățirea eleronului posterior amplifică stabilitatea, iar remodel