Aşa cum Libertatea a dezvăluit, ieri, în urmă cu aproape o lună, un avion ATR 42 al TAROM a aterizat pe Otopeni cu un motor oprit. Deşi compania a explicat ce s-a întâmplat abia după publicarea materialului, reporterii Libertăţii au aflat că a fost vorba despre zborul ROT632V, Satu Mare - Bucureşti, din data de 7 mai. Aşa cum Libertatea a dezvăluit, ieri, în urmă cu aproape o lună, un avion ATR 42 al TAROM a aterizat pe Otopeni cu un motor oprit. Deşi compania a explicat ce s-a întâmplat abia după publicarea materialului, reporterii Libertăţii au aflat că a fost vorba despre zborul ROT632V, Satu Mare - Bucureşti, din data de 7 mai.
Problema nu a fost că avionul a aterizat cu motorul oprit. Din contră, acesta a fost cel mai bun lucru pe care îl puteau face piloţii. În caz contrar, conform surselor noastre, exista riscul ca elicea să se învârtă din ce în ce mai tare până când una din pale risca să fie smulsă şi să fie izbită violent de fuselaj. Un astfel de impact putea să cauzeze secţio-narea avionului.
Cu toate acestea, TAROM ne-a explicat despre ce ar fi fost vorba abia ieri, după publicarea articolului, deşi noi cerusem detalii încă de la începutul lunii: “În urma investigaţiei tehnice efectuate a rezultat că a existat un defect de indicaţie – motorul 2 nu a avut nici un defect sau comportament anormal -, doar o problemă de informaţii eronate transmise echipajului referitoare la turaţie. Rectificarea defectului a constat în înlocuirea unui indicator în cabina de pilotaj şi ulterioare acţiuni de curăţare a unor senzori”.
Cert e că piloţii au fost eroii zilei de 7 mai, când au oprit la timp motorul drept al aeronavei ATR 42, înmatriculată YR-ATA, reuşind să transforme totul într- un eveniment aparent banal: aterizare cu motorul oprit.
Turnul de control: - ROT632V (n.r. - zborul TAROM Satu Mare-Bucureşti), aveţi probleme?
Pilot TAROM: - Nişte