Localitatea Rădăuţi va fi ocolită de traficul greu, pentru că, în cel mai scurt timp, vor începe lucrările la primul tronson din şoseaua de centură a municipiului. Dacă promisiunea făcută în anul 2008 de primarul în exerciţiu, Aurel Olărean, candidat PDL pentru un nou mandat, vizavi de realizarea centurii municipiului, a fost catalogată de unii drept promisiune cu „iz electoral”, realitatea a contrazis suspiciunile, pentru că a început numărătoarea inversă până la startul lucrărilor.
Inginerul Marius Tcaciuc, de la biroul Fond Funciar din Primăria Rădăuţi, a declarat: „Din discuţiile purtate cu reprezentaţii Companiei Naţionale de Drumuri şi Poduri – sucursala Iaşi a rezultat că a intrat în contul companiei suma aferentă exproprierilor pentru obiectivul
Olărean: „Proiecte care au ca scop doar bunăstarea, confortul şi liniştea cetăţenilor localităţii”
În cadrul studiului de fezabilitate au fost studiate trei variante de traseu, fiind avizată cea care cuprinde patru tronsoane. Tronsonul 1 va pleca din DN 2H, va ajunge într-un sens giratoriu proiectat la intersecţia cu DN 17A şi va avea lungimea de 5,617 km. Tronsonul 2 porneşte din DN 17A, spre nord-est, va intersecta drumul comunal Rădăuţi - Horodnic într-un sens giratoriu, va traversa calea ferată Dorneşti - Nisipitul şi DN 2H pe un pasaj. Traseul acestui tronson va avea lungimea de 2,905 km. Tronsonul 3 va pleca din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 2H al tronsonului 2, va traversa DJ 178C printr-un sens giratoriu şi va ajunge în sensul giratoriu din DN 17A la ieşirea din Rădăuţi