Compania mizează în acest an pe o creştere a profitului
de la 4,2 milioane de lei la 7,1 milioane de lei
Grupul de firme Electroprecizia Săcele a avut anul trecut exporturi în valoare de 25,8 milioane de euro, „în creştere cu 16,3% faţă de cele obţinute în 2010, respectiv 91,9% faţă de cele realizate în 2009, care au fost de numai 13,5 milioane de euro şi au avut o pondere de 76% în cifra de afaceri consolidată”, a declarat Dumitru Matei, preşedintele Consiliului de Administraţie al grupului. „Principalele noastre pieţe externe fiind ţările UE, în special pentru motoarele electrice al căror export a însemnat peste 90% din total livrări. Unul din motivele pentru care motoarele electrice Electroprecizia sunt vândute mai bine la export decât la intern este că avem o calitate recunoscută în Europa la nişte preţuri rezonabile, raportul preţ/calitate faţă de produsele importate din China fiindu-ne favorabil. Dacă pe piaţa externă clienţii noştri sunt în special integratorii, pe piaţa internă numărul integratorilor de motoare electrice din gama celor produse la Electropecizia este din ce în ce mai mic, iar utilizările acestor produse sunt preponderente la activităţi de mentenanţă şi service”, a mai declarat sursa citată.
Afaceri mai reduse
pe piaţa internă
În ceea ce priveşte piaţa internă, grupul de firme a avut vânzări în scădere în ultimii ani, ajungând de la 13,7 milioane lei în 2009 la 13,4 milioane lei în 2010 şi la 12,2 milioane lei în 2011. „Avem convingerea că există un potenţial semnificativ pe piaţa internă care trebuie cât mai curând fructificat, şi avem deja un plan de măsuri în acest sens”, mai spune Matei.
Peste jumătate din cifra de afaceri a grupului Electroprecizia îl reprezintă veniturile aferente producţiei de motoare electrice şi componente.
Principalele materiale utilizate în pr