Grivitei, reabilitata integral în urma cu doar câteva luni, a început sa se taseze. Soseaua arata deja ca naiba, iar pentru remedierea problemelor strada trebuie sa intre în reparatii capitale. Prin urmare, se va închide pentru o perioada destul de lunga. Din nou.
Acum, sincer, mai mira pe cineva aceasta situatie? Nici explicatia data de autoritati nu cred ca mai surprinde pe multi. De la primarie la inspectoratul pentru constructii si de la proiectant la diriginte de santier, toata lumea se spala pe mâini. În opinia tuturor celor implicati, singurul vinovat este solul. O explicatie cât se poate de logica si de româneasca. Printre explicatii am aflat si ca, de exemplu, conductele vechi care traverseaza strada Grivitei nu au fost schimbate în totalitate, ci doar cele longitudinale. Evident, peste câtiva ani, când se va decide si înlocuirea conductelor perpendiculare pe Grivita, strada va fi din nou sparta.
Dar sa revenim la sol, acest hain, încapatânat si nesimtit pamânt de sub strada proaspat reabilitata, care s-a gândit sa se taseze fix în campania electorala! De parca este prima data când se asfalteaza aceasta strada, de parca pentru prima oara s-a facut acolo o artera rutiera, de parca acest sol a aparut pe Grivitei peste noapte si provine dintr-un meteorit ce s-a împrastiat pe strada fix în momentul când vechea structura rutiera se decopertase.
Solul de sub Grivitei exista acolo dintotdeauna. O fi mai sensibil si se surpa mai repede, dar asta trebuia sa se stie de cel putin câteva zeci de ani. "Ar fi trebuit fundatie de autostrada, dar o asemenea structura ar fi ridicat costurile si ar fi facut din reabilitarea strazii un proiect neeligibil pentru UE" - este o alta explicatie aiuritoare a responsabililor din primarie.
Strada Grivitei are cam trei kilometri si jumatate, iar evaluarea initiala a costurilor a fost de 24 de