La doar cateva zile dupa inaugurarea Complexului Palas, vechile terase „de fite” sunt aproape pustii, iar prin centrele comerciale aproape ca bate vantul. Cu mic cu mare, iesenii pare ca s-au mutat cu totii in noul centru dezvoltat in spatele Palatului Culturii. Exceptie fac insa supermarketurile si hipermarketurile, care sunt in continuare asaltate de clienti. Explicatia: fiecare vine cu fel de fel de promotii cu care spera sa-si pastreze captivi clientii. Semne bune Aglomerarea de centre comerciale la nivelul municipiului pare deja sufocanta, iar in perioada urmatoare sunt programate inaugurari de noi obiective. Tendinta pare una fireasca, iar specialistii o pun pe seama dezvoltarii orasului. Carrefour, Kaufland, Metro, Selgros, Auchan, Lidl, Billa sau Profi sunt doar cele mai cunoscute branduri care se lupta pentru banii iesenilor. In total in oras sunt 15 super si hipermerketuri, iar in constructie se mai afla cateva. Specialistii sustin ca deschiderea acestor magazine este semn bun, pentru ca nicio companie serioasa nu ar investi la Iasi fara studii de piata care sa indice faptul ca ar putea obtine profit. „Probabil studiile lor de piata arata faptul ca afacerea merge. Nu va imaginati ca vine cineva sa investeasca daca nu are informatii concrete ca va recupera banii”, explica profesorul Vasile Cocris, fost decan al FEAA.
Clienti din toata regiunea Asa se face ca in fiecare zona comerciala a aparut deja sau va aparea un super- sau un hipermarket. La Iulius Mall si la Hala Centrala gasim Carrefour, Kaufland are magazinele din Nicolina, Pacurari si Podul de Piatra, Selgros e in CUG, Lidl si Profi merg pe reteta magazinelor de proximitate si si-au deschis puncte in Tatarasi, CUG, Galata si Silvestru, iar Billa s-a orientat spre fosta autogara, dar si spre cartierul Alexandru cel Bun. Cele 15 super si hipermarketuri ajung sa isi imparta atat clientii din I