Mai exact, sindicatele din educaţie solicită probe diferenţiate în funcţie de profil la examenul de Bacalaureat din 2013, se arată într-o scrisoare deschisă transmisă Guvernului.
UPDATE 15: 39
Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, susţine că timpul dedicat acestor schimbări este suficient, iar cu ajutorul unor dezbateri eficiente rezultatele nu vor mai fi dezastruoase, cum s-a întâmplat în ultimii ani. "Structura este foarte clară şi foarte aplicată pe elevi. Copiii fac sacrificii extraumane în prezent pentru a trece Bacalaureatul", a explicat ministrul.
Mihaela Gună, reprezentant al Asociaţiei Părinţilor, consideră că această modificare va fi una benefică şi este de acord ca Bacalaureatul să se susţină diferenţiat, pe profil şi filieră. "Fiecare lege poate fi îmbunătăţită, atâta timp cât îi ajută pe elevi", apreciază aceasta.
Potrivit documentului, una dintre „puţinele reglementări benefice" ale Legii educaţiei Naţionale nr. 1 /2011 se referă la bacalaureatul diferenţiat, însă această prevedere nu se poate aplica decât din anul 2016 având în vedere că art. 361 menţionează că reglementarea se aplică generaţiei de elevi care intră în clasa a IX-a în anul şcolar 2012 - 2013.
Potrivit art. 77 alin. (4) din actul normativ menţionat, proba E scrisă, de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal, cuprinde, pe lângă proba scrisă la Limba şi literatura română (la care se adaugă, după caz, proba scrisă la Limba şi literatura maternă pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale) şi două probe scrise, diferenţiate în funcţie de profil şi filieră.
Astfel, pentru profilul real din filiera teoretică cele două probe sunt matematică plus probă transdisciplinară din ştiinţe (fizică, chimie, biologie); pentru profilul umanist din filier