Criza din industria auto europeană pune companiile auto în cele mai diferite ipostaze. În timp ce unii se laudă cu cele mai mari vânzări din istoria companiei, alții încearcă din răsputeri să se mențină pe linia de plutire. Cel mai recent exemplu este cel al grupurilor Volkswagen și PSA Peugeot-Citroen.
Francezii de la PSA nu se află deloc într-o postură favorabilă. Criza a mușcat adânc din afacerile grupului iar expunerea prea mare pe greu încercata piață europeană își arată efectele. Conform unor informații dezvăluite de reprezentanții a două sindicate care reprezintă angajații uzinei Sevelnord, CGT și CGC, oficialii PSA încearcă să impună muncitorilor o înghețare a salariilor și acceptarea a „câteva sute” de concedieri. În plus, conducerea uzinei ar trebui să aibă posibilitatea de a impune, la nevoie, ore suplimentare de lucru precum și întreruperea temporară a lucrului în funcție de evoluția vânzărilor.
PSA a refuzat să facă orice comentariu pe această temă însă, dacă negocierile se vor încheia în favoarea angajatorului, tactica se va dovedi asemănătoare cu cea a italienilor de la Fiat și a celor de la General Motors în cazul uzinelor din Pomigliano, respectiv, Ellesmere Port. „Acesta este un fel de șantaj industrial” consideră Ludovic Bouvier, reprezentantul CGT, care adaugă că soluția aleasă de PSA pentru Sevelnord va fi utilizată apoi ca un exemplu de care angajații din celelalte uzine ale grupului să se teamă.
Măsurile luate de PSA vin ca urmare a înregistrării unor pierderi de circa 3,4 miliarde de euro în 2011. Pentru a limita reculul în 2012, oficialii PSA au decis să concedieze circa 6.000 de angajați din Europa, și-au vândut cartierul general din Paris și au pus la punct o colaborare cu General Motors.
La polul opus, grupul german Volkswagen, a acceptat, după negocieri cu marele sindicat IG Metall, o majorarea a salariilor cu