Vinul rosé a început să devină o modă, mai ales odată cu venirea verii. Producătorii spun că se adresează mai ales femeilor, dar şi celor care în serile călduroase vor dori să bea un vin la o terasă
În ultimele luni au avut loc multe lansări de vinuri rosé, demarând chiar campanii de promovare a acestora. „Este la modă vinul rosé. În general, vinul este un produs de modă şi dacă marketingul va reuşi să impună vinul rosé, vânzările vor creşte. Şi sunt semne în acest sens pentru că mulţi producători au lansat astfel de sortimente şi doresc să le impună pe piaţă“, a spus directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului, Ovidiu Gheorghe.
La nivel european, popularitatea vinurilor rosé s-a impus la începutul anilor 2000, în verile foarte călduroase, când, văzut ca o alternativă mai prietenoasă a vinurilor roşii, cele rosé au devenit populare mai ales în rândul femeilor tinere. De atunci, vânzările de vinuri rosé au fost în creştere, mai ales în perioada anotimpului cald. Dacă în ţările vest-europene cu tradiţie, vinurile rosé au ajuns la modă în urmă cu mai mulţi ani, la noi în ţară abia acum apar semne că acestea s-ar putea impune pe piaţă. Aceasta, după ce până nu demult vinul rosé reprezenta în România doar 5% din piaţă, supremaţia fiind deţinută de vinul alb, cu 60% din vânzări.
Lansări în aşteptarea verii
Printre cei care mizează anul acesta pe vinul rosé se numără companii precum Lacerta, care a lansat la începutul primăverii un vin sec cu aromă minerală şi cu nuanţe fine de căpşuni: LacertA Rosé Riviera. „Vinul poate fi servit excelent primăvara sau vara la terase, piscine sau la plajă, şi este perfect pentru combinaţia cu fructe de mare sau brânzeturi. Tradiţia Rosé provine din zona Rivierei Franceze, a Văii Rhône-ului, în Dealu Mare întâlnindu-se condiţiile perfecte pentru a crea acest vin. Este evi