Vor sa schimbe fata orasului. Un grup de tineri voluntari, cu preocupari neobisnuite celor de seama lor, spun ca aduc oamenii buni impreuna, ca ofera un model de transparenta a cheltuirii banilor, ca realizeaza proiecte de refacere a spatiului public iesean. Au un plan pe termen lung, cu punctul de plecare intre liniile depoului CFR. Mai exact, la turnul de apa, de lânga pasarela din Alexandru, parcursa zilnic de 25.000 de oameni, conform estimarilor. Tinerii cu initiativa civica au obtinut deja un premiu de 20.000 de dolari si strâng inca pe atâta pentru a modifica turnul. Vor sa schimbe mastodontul din beton intr-un punct de atractie. E un proiect de regenerare urbana. Vechi de un secol Cu toata ploaia de la ora noua dimineata, pe cupola turnului, muncitorul de pe schela varuieste al doilea strat. Andrei Gheorghiescu, managerul de proiect, l-a urmarit si i-a dat un telefon scurt sefului de echipa sa ii spuna ca a mai ramas un petic gri pe acoperis. Andrei, 28 de ani, isi intituleaza magnific realizarea: „Printesa alba”. „Rezultatul nu ma multumeste. Am consolidat turnul si l-am renovat, i-am izolat instalatia din interior, i-am pus geamuri, l-am dat cu var, era un turn de apa, folosit acum un veac la alimentarea locomotivelor cu aburi”, e autocritic Andrei. Un brand Maretia „Turnului nostru” sta in mesajul pe care il transmite, de incredere in forta cetateanului. Se da exemplu ca o mâna de oameni fara afiliere la vreo asociatie au avut o idee si au pus-o in practica pe banii unor sponsori. „Proiectul Turnul Nostru nu apartine nici unei persoane sau entitati singulare. El apartine tuturor celor care se implica”, scrie pe site-ul turnulnostru.ro. Arhitectul Adriana Gheorghiescu, sotia managerului, a crezut prima in succesul proiectului si l-a inscris in concursul „Pepsi refresh” unde, pe 16 noiembrie anul trecut, a câstigat finala nationala, plus 20.000 dolari.