Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat astăzi, la Brașov, că va sprijini clasificarea DJ 104 („Drumul Rușinii) ca drum național și asigurarea banilor pentrui reparații prin bugetul pe anul viitor.
„Pe bugetul din acest an, Brașovul nu are prinse la finanțare decât cele două tronsoane ale centurii colitoare, deși există foarte multe proiecte pregătite și depuse pentru a fi bugetate la nivelul întregului județ. Nu vreau să comentez modul în care au fost alese pentru finanțare. Ne propunem să menținem finanțarea proiectelor în desfășurare, iar pe bugetul de anul viitor sa trecem și acest drum județean reclasificat la Drumurile Naționale și să fie reparat cu bani de la Guvern“, a precizat Silaghi.
„Parlamentarii PNL și PSD au cerut în fiecare an alocarea de fonduri pentru repararea lui. Pentru „Drumul Rușinii“, după cum este numit, sunt necesari 40 de milioane de euro. Consiliul Județean a reușit să repare în ultimii patru ani aproape toate drumurile județene, cu 68 de milioane de euro, lucrări care au fost de foarte bună calitate, dovadă că rezistă și acum. DJ 104 nu a fost prevazut pentru traficul greu, de aceea reparațiile pe care le-am făcut, mai mult o cârpeală, nu au avut cum să reziste. Acolo trebuie reparații capitale, de aceea am solicitat reclasificarea acestuia ca drum național, pentru că nu avem fonduri așa de mari, după cum le spuneam și oamenilor din zonă. Nu ne era greu să iompunem o limită de trafi de maximum 10 tone, dar acest lucru ar fi însemnat să oprim producția la fabrica de ciment, unde lucrează 500 de oameni, și nu ne putem juca cu locurile de muncă. Am vorbit și cu cei de la Lafarge să se implice, penbtru că ei sunt ci care au fistrus drumul, mai ales că au avut anul trecut, în România, un profit de peste 600 milioane de euro, vânzând cimentul la un preț dublu față de prețul de pe piața din Europa, si ar trebui să se