Consumul media din Europa s-a mutat de pe suporturile tradiţionale în mediul online, mai ales când vine vorba de produsele de informare.
Internetul nu mai este demult un moft al redacţiilor de ştiri, ci o necesitate. 91% din europeni (388,5 milioane) se folosesc de reţea ca să afle ştirile, potrivit unui studiu realizat de Interactive Advertising Bureau Europe. Bărbaţii citesc mai multe ştiri online decât femeile (93% faţă de 89%), iar în rândul categoriilor de vârstă, cel mai mare public, 93%, vine din rândul persoanelor ce au între 35 şi 54 de ani.
Europenii nu aleg mediul online doar pentru ştiri, ci şi pentru programele de televiziune sau de radio. Astfel, 73% dintre internauti se uită la TV pe online (311,6 milioane), majoritatea cu vârsta între 16 şi 24 ani (83%) urmaţi foarte aproape de segmentul 35-44 ani (81%). Totodată, 67% dintre internauti asculta radio pe internet, consumul crescand la 81% in segmentul de varsta 16-25 ani.
Internetul, în centrul promovării brandurilor
Aşadar, publicul de pe internet este, în general, un public matur, iar brandurile şi agenţiile de publicitate au înţeles perfect acest lucru şi acordă din ce în ce mai mult spaţiu promovării în online. Jumătate dintre europeni spun că internetul îi ajută să aleagă cele mai bune produse şi servicii, 96% dintre utilizatorii de internet caută informaţii online înainte de a face cumpărături, iar aproape o treime dintre intervievaţi preferă să cumpere un brand pe care-l urmaresc pe reţelele sociale.
Studiul mai arată că 65% din europeni petrec, în medie, 14,8 ore online, săptămânal, şi combină navigarea pe internet cu uitatul la televizorul clasic. Totodată, o treime nu se limitează doar la calculator pentru a accesa internetul, ci foloseşte alte dispositive mobile, precum tabletele sau telefoanele inteligente. Cercetarea a fost făcută prin ches