Tot mai multe magazine încearcă să-şi fidelizeze clienţii prin carduri de reduceri, iar studiile arată că românii sunt dispuşi să deschidă portofelul mai des dacă au parte de astfel de facilităţi.
Când decid să cumpere un produs, peste 80% din români sunt influenţaţi într-o mare sau foarte mare măsură de reduceri, arată un studiu referitor la felul în care românii folosesc cardul de credit comandat de Banca Românească. Explicaţia pentru acest lucru, susţin specialiştii din domeniu, este dată de situaţia economică actuală care a transformat preţul în principalul factor de decizie în faţa raftului.
Iar acest lucru se vede mai ales în perioada reducerilor, când magazinele sunt pline ochi de clienţi. Astfel, potrivit aceluiaşi studiu, sezonul reducerilor pare a fi perioada preferată de cumpărături pentru aproape 70% din români la cumpărături în această perioadă. Totuşi, doar puţin peste o treime dintre respondenţi au considerat că discounturile oferite sunt avantajoase şi foarte avantajoase.
„În România, aproape că nici nu merită să-ţi cumperi ceva la reducere. Sunt puţine magazine care scad preţurile semnificativ, asemănător cu ce se întâmplă în străinătate. Din păcate, de multe ori prefer să nu-mi mai iau nimic decât să mă simt păcălită", a declarat Ruxandra Popovici (25 de ani), funcţionar bancar, din Bucureşti.
Cardurile de fidelitate, chilipirul din portofel
De asemenea, mai arată cercetarea, nu doar perioadele de soldare sunt vânate de români pentru preţurile mai mici. Astfel, peste 60% din utilizatori susţin că folosesc carduri care le oferă reduceri în anumite magazine. Doar o treime din respondenţi a declarat contrariul, însă există şi persoane care nici măcar nu pot spune dacă beneficiază de o astfel de facilitate.
„Am în portofel peste zece carduri diferite care oferă tot felul de reduceri, adunate de l