În următorii 2 ani se vor deschide 500 de noi magazine de discount în regiune
Cele mai active pieţe sunt cea din Polonia şi cea autohtonă
Pieţele de retail din Europa Centrală au fost afectate în ultimii ani, iar majoritatea retailerilor vor încerca în perioada următoare să recupereze ceea ce au pierdut. După mai mulţi ani în care extinderea reţelelor a fost trecută în stand-by şi în care singurele magazine nou apărute au fost cele planificate înainte de criză, procesul de expansiune se reia.
Potrivit companiei de cercetare poloneză PMR, în următorii doi ani sunt programate peste 500 de magazine de tip discount, din care cele mai multe vor fi în Polonia şi România. "Numărul de magazine de acest tip va creşte în fiecare an cu 12%, ceea ce înseamnă peste 500 de magazine în întreaga regiune a Europei Centrale. Cele mai mari creşteri atât din punct de vedere nominal cât şi în termeni relativi se vor înregistra în Polonia şi în România, în timp ce în Cehia se va înregistra cea mai mică rată de creştere de doar 3%. Însă în această ţară reţelele de acest tip sunt bine reprezentate", se arată în studiul PMR.
Potrivit datelor PMR, în regiunea analizată, care include Polonia, România, Cehia, Ungaria, Bulgaria şi Slovacia, se regăsesc peste 4.400 de unităţi de discount, reprezentând 48 de magazine la un milion de locuitori. Cea mai mare densitate de magazine se regăseşte în Polonia şi în Cehia, urmate de Ungaria.
În sectorul retailerilor de discount alimentar, cel mai mare jucător este Schwarz Group, care are peste 1.500 de magazine în toate regiunile Europei Centrale.
Retailul alimentar din regiune va însuma 117 miliarde de euro în 2014
Potrivit estimărilor companiei de cercetare poloneze, retailul alimentar din cele şase ţări analizate a crescut anul trecut cu 2,8%, la 107 miliarde de euro. Acest avans a fost determin