Internetul se imparte in functie de nevoi, iar dimensionarea ofertei in functie de caracteristicile cererii nu reprezinta o restrictie de trafic si nu se poate pune problema unor restrictii de trafic atata timp cat ofertele sunt transparente si oricine poate avea acces la ele, a declarat marti Liviu Popescu, directorul executiv al AOMR (asociatia care reprezinta interesele Orange, Vodafone si Cosmote), la o dezbatere pe tema neutralitatii internetului. 'Ce curge prin venele internetului? In UE curg foarte multe torente, aproape o treime din trafic este de acest tip (BitTorrent), mai mult decat traficul de tip browsing care nu atinge nici macar 20%, iar o pondere semnificativa vine din YouTube cu aproape 12%', a spus acesta.
Oficialul AOMR a prezentat marti intr-o dezbatere organizata de ANCOM (Autoritatea nationala de reglementare in comunicatii) si APTI (Asociatia pentru Tehnologie si Internet) cateva date statistice legate de cresterea serviciilor de date in UE.
Despre Youtube:
Peste 3 miliarde de ore de continut video sunt vizionate in fiecare luna pe YouTube (echivalent a peste 340.000 de ani). YouTube pentru mobil primeste peste 600 de milioane de vizionari pe zi, iar traficul de pe mobil s-a triplat in 2011
Despre Facebook:
300 de milioane de fotografii au fost uploadate pe Facebook in primele trei luni ale anului 2012Peste 500 de milioane de utilizatori foloseau Facebook de pe dispozitive mobile la jumatatea lunii aprilie 2012
Traficul de internet in SUA Foto: AOMR Punctul de vedere al operatorilor mobili este ca dezvoltarea accentuata a serviciilor de date presupune investitii tot mai mari in retea.
Valentin Popoviciu, RCS&RDS: Aplicatiile mari consumatoare de banda pot avea efect distructiv asupra retelelor daca nu sunt gestionate de operatori
In cadrul aceluiasi eveniment, Valentin Popoviciu, dire