Cele două evenimente vor aduce o creştere de 20% a vânzărilor faţă de o perioadă normală
Valoarea pieţei locale a fost evaluată la peste 240 de milioane de euro în 2011
Această vară va fi una interesantă pentru majoritatea companiilor care se ocupă cu producţia şi cu vânzarea de gustări, de băuturi, pentru restaurante, baruri şi cafenele. Avem două evenimente sportive extrem de importante care reuşesc de obicei să-i ţină pe oameni în faţa televizoarelor. Campionatul European de Fotbal ce va avea loc între 8 iunie şi 1 iulie şi Olimpiada de Vară de la Londra ce se va organiza între 27 iulie şi 12 august sunt motive de bucurie şi pentru producătorii de snacks-uri sărate.
Piaţa acestora a avut de suferit în urma crizei economice ca şi oricare altă piaţă. În 2011 piaţa a fost evaluată la peste 240 de milioane de euro. Din această valoare cea mai mare parte este reprezentată de alunele şi seminţele care au o cotă de 26%. Din punct de vedere al volumelor, ele reprezintă 29% dintr-o piaţă estimată la 49.000 de tone, fiind cea mai mare categorie, în condiţiile în care sunt luate în calcul chips-urile din cartofi, snacks-uri coapte şi specialităţi cum ar fi pufuleţii.
Potrivit reprezentanţilor companiei româneşti Phoenix, care produce pufuleţii Gusto, piaţa snacks-urilor va avea parte de un plus în această perioadă, însă nu va fi de ajuns pentru a spera la un avans al pieţei în acest an. "Din punctul de vedere al pieţei locale, suntem foarte precauţi şi reticenţi în a oferi previziuni pozitive, credem că aceasta îşi va menţine acelaşi trend descendent, pe fondul puterii scăzute de cumpărare a românilor, dar şi al contextului economic internaţional, încă instabil. Pentru perioada marcată de EURO 2012 şi Olimpiadă preconizăm o creştere de 20% a vânzărilor faţă de o perioadă normală", a declarat, pentru Curierul Naţional, Eliodor Apostolescu, cofon