Multe dintre trofeele si categoriile Effie Awards, care recompenseaza rezultatele si eficienta in vanzari a campaniilor publicitare, au ramas anul acesta fara castigatori. Un semnal de alarma referitor la scaderea investitiilor facute in media si advertising?
Stefan Vasilachi, directorul de creatie al GMP Advertising, a declarat ca legatura dintre premiile ramase necastigate si scaderea investitiilor in media si advertising este una directa.
Motivul? Scade consumul, nu sunt bani si toate categoriile se duc in cap, a declarat Vasilachi pentru DailyBusiness.ro.
Pe de alta parte, Dinu Panescu, group creative director McCann Erickson, considera ca premiile nu au fost acordate pentru ca Effie Awards este o competitie exigenta si nu din cauza scaderii investitiilor in domeniul publicitatii.
Si Claudiu Serban, directorul Editurii Evenimentul zilei si Capital, a adus in discutie scaderea bugetelor de promovare. El a afirmat ca in ciuda "bugetelor foarte mici", editia de anul acesta a Effie Awards a fost promovata foarte bine.
De exemplu, sectiunea "Food Products I" din cadrul Effie Awards 2012 si-a gasit castigatori doar la categoria Bronz, in timp ce nicio campanie nu s-a calificat pentru Aur si Argint. In aceasta categorie s-au inscris patru campanii.
Bronzul a fost astfel obtinut de brandul Napolact, cu campania "The Napolact Cheese Factory is a Cave", realizata de Propaganda si de cei de la Becel, cu "Becel Love your Hearts", apartinand Rusu+Bortun.
No winner pentru Gold
La categoria Non Food Production au fost nominalizate 11 campanii, dar nu s-au castigat decat Bronzul si Argintul.
Bronzul a fost astfel obtinut de brandul Always Platinum, cu campania "Your new feminine accessory", realizat de Leo Burnett & Target si de brandul Pilot frixion, pentru campania "Back