„Pepsi – Şi ieri, şi azi“, creată de Graffiti BBDO, a fost cea mai apreciată campanie de la Gala Effie.
Luni seara, agenţii de publicitate şi clienţi şi-au dat întâlnire la Ateneul Român din Bucureşti, unde a avut loc decernarea trofeelor Effie. Festivalul recompensează eficienţa în comunicare, premiind campanii care au obţinut rezultate excelente bazându-se pe idei creative şi strategii inovatoare.
Marele premiant a fost Graffiti BBDO, cu Grand Effie pentru „Pepsi - Şi ieri, şi azi", campanie care a câştigat şi aurul la categoria băuturi non-alcoolice. Graffiti a mai luat patru trofee de argint, dar şi două trofee de bronz.
Încă de la intrarea în foaierul Ateneului, puteai vedea directori scorţoşi, îmbrăcaţi elegant, potrivit codului vestimentar al serii ce impunea cravata neagră, dar şi juniori cu tricouri lejere. Totul, într-o atmosferă care, deşi părea destinsă, era destul de rigidă. Orgoliile agenţiilor de publicitate pluteau în aer, iar comentariile ironice se auzeau în fiecare parte a sălii.
La un moment dat, una dintre câştigătoare a pus mâna pe microfon şi, cu un sentiment amestecat de trufie şi emoţie, a spus cât este de bucuroasă că, la 23 de ani, ţine în mână un Effie. Instantaneu, s-a auzit un „vaaai" ironic de le seniorii din dreapta. Nu doar juniorii s-au bucurat la primirea trofeelor, ci şi oamenii respectabili ai advertisingului românesc. Când Graffiti BBDO a primit trofeul de argint datorită campaniei „Cât trebuie să aştepţi?", pentru fundaţia Salvează Vieţi, am auzit un „Yes! Yes! Yes!" entuziasmat din spate. Venea de la Sorin Psatta, Integrated Communication Director la Graffiti BBDO, unul dintre oamenii grizonaţi din publicitatea autohtonă.
Coloană sonoră de excepţie
Amfitrionul evenimentului a fost, ca de obicei, Andi Moisescu, realizatorul emisiunii „Apropo TV" de la Pro TV şi un o