In centrul Bucurestiului sunt circa 3.300 de locuri de parcare cu timp limitat, iar din inchirierea lor, in 2009-2011, Administratia Strazilor Bucuresti a incasat circa trei milione de euro. In centrul Vienei sunt 130.000 de locuri de parcare, iar din inchirierea lor primaria a incasat in aceeasi perioada circa 68 de milioane de euro. In Bucuresti, in parcarile cu timp limitat poti sta fara probleme toata ziua, la tariful de 1,5 lei pe ora. La Viena se poate parca maxim doua ore, la tariful de 2 euro/ora. In Bucuresti, daca parchezi pe trotuar nu patesti nimic. La Viena, daca ai si doua roti pe trotuar platesti o amenda de circa 50 de euro. Rezultatul: in Bucuresti trotuarele sunt pline de masini, iar centrul Capitalei este un cosmar atat pentru pietoni, cat si pentru soferi din cauza blocajelor din trafic. In centrul Vienei, traficul rutier e mai relaxat, la fel ca si plimbarile pedestre.
Viena
Potrivit informatiilor trimise de municipalitatea din Viena la solicitarea HotNews.ro, primul program de administrare a locurilor de parcare a fost introdus in 1975. "Cu multi ani în urma am realizat ca unul dintre impasurile cu care se confrunta Viena erau locurile insuficiente si supraaglomerate de parcare, care contribuiau la îngreunarea circulatiei. Astfel, in 1975 au fost introduse primele parcari pe timp limitat, contra cost. În 1993, în timp ce se lucra la „Conceptul vienez de circulatie 1994 “, a fost pus în practica un proiect pilot, prin care parcarile pe timp limitat au fost extinse pe teritoriul unui district întreg. Proiectul a fost atât de eficient, prin reducerea considerabila a timpului de parcare, precum si a drumurilor parcurse cu masina în cautarea unui loc de parcare, încât a fost introdus treptat în tot mai multe districte, în special în cele din centrul orasului. Astfel la ora actuala în districtele 1 pâna la 9 si 20, de luni pâna